Skip to content

Markedsplanen

Hvordan står det til med markedsplanen?

God markedsføring må planlegges

Markedplanen – et verktøy for synlighet!

Er du markedssjef, eller jobber i en bedrift uten markedssjef? Da har jeg følgende spørsmål til deg?

Har du en markedsplan? Ligger den i skuff, eller er den et konkret verktøy som bedriften benytter aktivt for å kvalitetssikre markedsarbeidet gjennom hele året?

Med en god markedsplan får du følgende:

  • Et konkret verktøy for effektive markedsaktiviteter
  • Bedre bruk av hver markedskrone
  • Mer oversikt over bedriftens situasjon
  • Tydeligere målsettinger
  • Sterkere gjennomføringsevne

Vår erfaring er at en plan ikke er nok, men det må vilje, fokus og kraft til for å nå målene i salgs- og markedsarbeidet. I fellesskap gjennomfører vi en prosess for få frem nye tanker og kreative innspill, samt systematisere, planlegge og budsjettere for å sikre god gjennomføring. Hovedelementer i prosessen:

  • Situasjonsanalyse – konkurrent- og kundeanalyse
  • Målbeskrivelse
  • Vurdering av mulige markedsaktiviteter
  • Markedsbudsjettering
  • Planleggeing av markedsaktiviteter for tidsperioden
Vi går ikke inn og forteller dere hvordan dere skal jobbe, men vi; stiller kritiske spørsmål, veileder i prosessen, legger til rette for kreativitet og konkretiserer resultater av prosessen.
Eksempel på leveranse:
  • Tre workshops
  • Ferdig skrevet markedsplan for din bedrift
  • Presentasjon av markedsplan for hele bedriften
Opplegget passer for små og mellomstore bedrifter
Ta kontakt med Stian Prestegård for en uforpliktende prat:

tlf: 951 16 190
e-post: stian(a)dialog-as.no

Advertisements
%d bloggers like this: