Skip to content
26. mars 2012 / Stian

Kunden er ikke kongen!

Image

Gamle slagord som enkelte ledere slenger rundt seg med har ikke gyldighet. “Kunden har alltid rett”, “kunden er konge”, “alt for kundene” – dette er ikke arbeidsregler som gode ledere burde følge.

Det er noen personer som er viktige enn kundene: Det er medarbeiderne!

Dersom ledere satser på å skape trivsel, utfordringer, utviklingsmuligheter, forbedringsarenaer gjennom involvering og ansvarliggjøring for bedriftens medarbeidere – så vil deres engasjement og serviceionnstillinger gjøre sitt til at kundene foretrekke å handle med nettopp denne bedriften. Kundene elsker nemlig dyktige og engasjerte medarbeidere!

Når kundene møter dyktige medarbeidere som stortrives på jobben – så opplever kundene den service og den omtanke som de setter pris på. Derfor bør offensive ledere satse på medarbeiderne sine. Da blir mange (og gode) kunder en konsekvens av denne satsingen!

Advertisements
%d bloggers like this: